WEBSITES

Tegenwoordig is het geen optie meer om geen website te hebben. Een website gebruikt u over het algemeen om uw klanten te bereiken. Maar is slechts een website bouwen voldoende om potentiële klanten te trekken? Komen mensen zomaar ineens op uw website omdat u een nieuwe site heeft laten maken?

Helaas is het niet zo eenvoudig. Hoe vaak komt het niet voor dat alle aandacht gaat naar de bouw van een site? Op het moment dat de website af is, verslapt de aandacht en gaat menig ondernemer weer over tot de orde van de dag. En dat is zonde, want bezoekers komen niet zomaar op uw mooie, nieuwe website.

Hier moet u hard voor werken. De concurrentie is zeer groot. Er zijn miljoenen websites. Waarom zal Google uw pagina aan uw klanten laten zien? Omdat u zo aardig bent, de beste in uw branche bent en een nieuwe website hebt? Nee, Google wilt u de meeste relevante pagina voor de bezoeker op dat moment tonen!

 

ALS U ONLINE IETS WILT, DAN MOET U HET SERIEUS BENADEREN.

ANDERS IS HET ECHT VERSPILDE MOEITE.

In grote lijnen zijn er vier uitgangspunten die ervoor zorgen dat een zoekmachine voldoende informatie heeft om met uw website aan de gang te gaan.

1. Uw website moet technisch in orde zijn en snel zijn

Dit is een ontzettend belangrijk onderdeel. Uw website mag geen foutmeldingen in Google opleveren, de interne links moeten kloppen en de pagina’s moeten zo snel mogelijk te laden zijn. Niets is zo ergerlijk als een website met pagina’s die er meerdere seconden over doen om te laden. Dit tijd is GELUKKIG voorbij!

2. Uw website moet responsive zijn

Zeker 30 tot 40% van de online bezoekers begeeft zich op internet via een smartphone of tablet. Dit is een groep die de komende jaren nog veel groter zal worden. Dit is een groep die u natuurlijk niet wilt missen! Daarnaast meet Google regelmatig of uw website voldoende responsive is. Indien dit niet het geval is, zal Google u hier ‘strafpunten’ voor geven. Wat resulteert in een lagere verschijning binnen de zoekresultaten.

 


Wilt u uw website verbeteren? Vraag bij ons een GRATIS scan van uw website aan.

Vraag informatie aan

3. Uw website moet leven!

Google struint continu het web af om alle websites te ‘lezen’. Met ‘robots’ zullen ze ook uw website bezoeken en wordt er opgeslagen wat er allemaal op uw website te zien is. Wanneer een ‘robot’ nog een keer langskomt en opmerkt dat er niets is verandert, dan kan het zo zijn dat Google je niet meer zo interessant vindt. Hierdoor verlies je zeker plaatsen binnen je vindbaarheid. Het is dus essentieel om ervoor te zorgen dat uw website elke keer weer een bepaalde nieuwswaarde heeft. Het plaatsen van nieuwe berichten en teksten dient dus een standaard onderdeel binnen uw organisatie te zijn.

4. Wees actief op Social Media

De belangrijkste reden om Social Media, als onderdeel van uw online middelen, in te zetten is om hoger binnen de zoekresultaten van Google te komen. Google scant namelijk ook in de gaten hoe social u zich gedraagt op het internet. Wordt er online veel over u gesproken? Dan hecht Google hier waarde aan. Belangrijk is dat er een relevantie is tussen uw bedrijf en de uitingen op de diverse Social Media platformen.
Met behulp van Social Media zorgt u er ook voor dat uw naam onder de aandacht komt van uw potentiële klanten. Hierdoor bouwt u aan uw naamsbekendheid. Social Media is werken, hard werken. Het vraagt om creativiteit, inzet, doorzettingsvermogen, structuur, en tijd.

Wilt u over één van bovenstaande elementen meer weten of wilt u uw website nu goed aanpakken? We helpen u graag om tot een goede oplossing te komen om uw website en business een boost te geven.

Pin It on Pinterest

Share This